2024. január 10., szerda

Edényfogók patchwork technikával - magyarul foltvarrással



Ezek a kék mintás edényfogók már régebbi munkáim....


A foltvarrás (foltmozaik, patchwork) vagy foltmunkák eredetileg olyan kézimunkák, amelyeket az amerikai földművesek (farmerek) asszonyai készítettek, kézzel, főleg elhasznált ruhaneműek még használható részeiből. A szükség, a szegénység hozta létre, de napjainkra a technika magas szintű fejlődése a foltvarrást divattá, igényes alkotásokká fejlesztette.
Sokféle mintával, szabással készülhetnek. Eddig én csak ezzel a formával, szabással varrtam. 
Mindegyik hátulja egyszínű anyagból készült, kékből, illetve pirosból, belsejét pedig vatelinanyaggal béleltem ki.
 
Használhatjuk edényfogónak, de edényalátétnek is.
 
Az edényfogókon kívül díszpárnákat is készítettem már, szintén kékeket, amit majd idővel fogok közzé tenni.

Az edényfogókat és a párnákat is 1-1 kivételével mindet elajándékoztam, de a fotók által mindet vissza tudom nézni 😊....


Ezek a pirosakat pedig a mostani karácsonyra varrtam....






4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek ügyes vagy! Ajánlom az ajándék bolt nyitását is ezek után😀

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyes vagy. Nagyon szép a színek harmóniája is.

    VálaszTörlés