2024. február 20., kedd

Orchideáink


Orchideáink 2009-óta vannak, az elsőt a lányomtól kaptam, egy csodás fehéret, aztán még szintén tőle kaptam többet is. 
De kaptam Erdélyből is, tavaly a születésnapomra, amikor Torockón, a Bitai Panzióban töltöttünk pár napot. És barátaink, a panzió tulajdonosai egy gyönyörű rózsaszín orchideával köszöntöttek fel, aztán több mint 500 km-t utazott haza, és még két hónapig virágzott.

Jelenleg három tő orchideánk van, két fehér (közülük az egyik eredetileg kék volt), és a torockói rózsaszín, amit már nagyon várok, hogy újra hozzon virágot. A két fehér most is virágzik.

Itt a régen és újonnan virágzottak közösen láthatóak.


Ciklámen színűek

Ez nagyon szép színű volt...






Fehér színűek

Ebből a színből sok képet válogattam, mert fehérek virágoztak legtöbbet...






















Kék színűek
 
Ez a tő a második virágzása óta már fehéret virágzik....








Erdélyből, egy gyönyörű kétágú orchidea


Ez ugyanaz a virág, csak más géppel lett fotózva. Nem a legszuperebb felvételek, de majd ha újra virágzik, bepótolom....





Mini orchidea

Ez sajnos nagyon rövid életű volt



Rózsaszínűek


















4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű szépek az orchideáid, nem is tudnék a színek közül választani mert mindegyik csodálatos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, valóban mindegyik szín nagyon szép, és a jó bennük, hogy sokáig virágoznak.

      Törlés
  2. Csodálatosak, egyik szebb mint a másik. Az ibolyákat is megcsodáltam már azok is nagyon szépek. Szeretik a helyet ahol tartod őket !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva! Sajnos már egyik ibolya sincs meg, pedig éveken keresztül megvoltak, szaporítottam is őket, levelüket levágva vízben gyökeresedtek meg. Aztán nem tudom mi történt, de valahogy egymás után kipusztultak. Pedig éveken keresztül megvoltak.
      Az orchideák is jól érzik magukat, egyforma a hőmérséklet, télen-nyáron, nappal-éjjel, és sok napot kapnak.

      Törlés