2024. február 17., szombat

Keresztszemes terítők


Ezeket a keresztszemes terítőket még 2005-ben hímeztem. Akkor jártunk először Erdélyben (Torockón, Zetelakán és Szentdemeteren is), és nagyon megtetszettek az ott látott kézimunkák. Aztán mikor hazajöttünk azonnal hozzáláttam, hogy hasonlókat csináljak én is, mivel már egész kicsi korom óta nagyon szeretek hímezni. 
Később hímeztem még hasonlókat fehér kongréra, és egy nagy terítőt ugyanerre a vajszínűre. De ezek majd később lesznek posztolva....

Az itt látható terítők a torockói és szentdemeteri motívumokon kívül kívül tartalmaznak somogyi mintákat is, amolyan egyvelegek, de nekem mind nagyon tetszett... 😊 
A futók úgynevezett "dohányzóasztalra" való méretűek, a négyszögletesek talán 20x20 cm-esek voltak.

Akkor 2005. karácsonyára már el is készültek, és az egyik futó kivételével mindet elajándékoztam.









4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű szép mindkét terítő, nagyon ügyes vagy Katikám! Az Édesanyám hímzett sok keresztszemes terítőt, egy konyhai garnitúra az enyém lett belőle. Gizi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, én is őrzöm a régi, Anyukámtól és a nagymamáimtól örökölt kézimunkákat. Ezek nagy kincsek mind....

      Törlés